onsdag, november 22, 2006

Tröskelintervaller, 7 x 1000m

Idag fick Forerunnern följa med ut på ett intervallpass och provade pass-funktionaliteten. Fem pip och ett ordentlig ljud varje gång man skulle byta aktivitet. Klockrent! Satte passet till :

  • Uppvärmning tills jag trycker "Lap"
  • 7 x
    • 1 km
    • 30 sekunder
  • Nedjogg tills jag trycker "Lap"
Det är lite svårt att bedöma om man ligger i rätt hastighet mha "pace this lap", eftersom denna är ett släpande medelvärde. Jag ska dock inte skylla på Forerunnern att tusingarna gick lite för fort idag, det var jag som inte saktade ner som jag skulle.

Målet för tusingarna var 4:00 och de gick på 4:00, 3:53, 56, 54, 54, 52, 53. Lite snabbt med andra ord vilket man ser på pulsen, speciellt på de intervaller där jag drabbades av den enda, men ganska branta, uppförsbacken på rundan.

30 sekunder joggvila mellan intervallerna och ~2.5 km upp- och nedjogg ger totalt 10.4 km. Pulsen slutade på 171/185 (där max helst skulle varit <= 180). Även detta pass finns på Motionbased.

Inga kommentarer: