fredag, mars 02, 2007

Marathon i höst

(Klipper in från puls!)

Eftersom jag varken har sprungit Lidingöloppet eller en mara har jag hittills planerat att ta distanserna i stigande ordning, dvs LL30 i år och maran 2008. Pga grupptryck i gästboken har jag under förmiddagen övervägt att ändra mig.

För att hjälpa mig i denna ångestfyllda beslutsprocess tog jag fram nedan frågeformulär. Publicerar den till allmän beskådan, måhända kan den hjälpa någon annan i samma situation. Alla är välkomna att bidra med förbättringsförslag eller kompletterande frågor!

Svara på frågorna och räkna samman hur många svar du har i varje kategori.

1. Vilken av följande städer ligger bekvämast till
a. Stockholm
b. Växjö
c. Skit samma, båda är ju helt off!

2. Backar, bra eller anus?
a. Backar?! Yay, gärna många och långa!
b. Hata inlandsisen!
c. Tja, de ger ju bra träning i alla fall

3. Se varje del av banan en eller åtta gånger?
a. Jag blir uttråkad av att springa samma *runda* två gånger på en vecka!
b. Åtta är bra, då lär man sig banan efter ett tag. Plus att min hejarklack får det roligare!
c. Jag springer väl inte för utsikten?

4. Har du något principiellt emot att bli varvad av en snabbare löpare?
a. Jag skulle sparka ner den stackare som försökte!
b. Ett gyllene tillfälle för draghjälp.
c. Äh, hejar uppmuntrande på och hoppas att han/hon gör en bra tid.

5. 42 kilometer - lagom långt?
a. Huga, den där "väggen" verkar inget vidare!
b. Skojar du? Är det lönt att byta om för mindre?
c. Långt är det, men med rätt träning så går det nog.

6. Folkfest eller lite mer stilla?
a. Ju fler som springer, desto fler får sämre tid än mig!
b. Hatar att lägga all min energi på att förbanna folk som inte håller höger!
c. Jag springer mitt eget lopp, så det spelar ingen roll.

7. Vilket av följande är tuffast att titulera sig
a. Lidingölöpare
b. Marathonlöpare
c. Spela roll, springer för att jag ser bra ut i tights.

Summera antalet svar i varje kategori (a/b/c) och läs av vilket lopp som rekommenderas:
a. Lidingöloppet
b. Växjömaran
c. Singla slant. Eller båda, kanske?


För egen del:
1 - b
2 - c
3 - b
4 - b
5 - a
6 - b
7 - c

Detta ger fyra b, vilket gör att Lidingöloppet i år utgår och ersätts med Växjö Marathon. Misstänker att jag kommer att förbanna mina svar en eftermiddag i oktober!

Inga kommentarer: