måndag, mars 19, 2007

42.0 km oplanerad återhämtning

mån: -
tis: 9.2 km distans
ons: 60 min spinning
tor: 10.1 km distans
fre: 10.0 km distans
lör: -
sön: 12.8 km backig distans

På tisdagens pass kände jag att musklerna behövde få återhämta sig, så jag ändrade snabbt inriktning på veckan. Var även hos sjukgymnasten i tisdags med onda hamstrings och fick diagnosen svaga muskler. Han ordinerade benstyrka, stretch och fortsatt löpning i lugnt tempo. Det finns hopp om att jag ska kunna springa Växjöloppet och Gbg-varvet, dock troligen utan någon fartträning innan.

Förutom träningen ovan har det även blivit tre styrkepass a' en halvtimme för benen. Fick en glad överaskning i fredags där milen gick i 4:34/km med endast 79%/83% puls. Min högre veckomängd (nåja, allt är relativt) ger resultat!

Nästa vecka försöker jag mig på 65 km igen.

Inga kommentarer: