lördag, november 11, 2006

Distans, 10.3 km @ 5:08

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Det var helt omöjligt att få ner pulsen idag, kanske är det sen tröskelintervallerna i torsdags. I och för sig har jag kommit underfund med att pulsklockan jag använder (en sån man får med när man beställer prenumeration på IForm, på bild) inte är 100%-igt att lita på! Jag kommer därför att springa på känsla tills en GF305 trillar in.

Passet blev i vilket fall 10.3 km på 52:50, vilket ger 5:08 (minst 10 sek snabbare per km hade jag gissat baserat på den lätta ansträgningen). I passet klämde jag in 2x2 övningar löpskolning (bakspark på var 3:e steg och korsande sidolöpning). Lite kallt var det allt; 4 grader och regn. Jag tänkte givetvis inte på att det skulle vara ordentligt blött i Bokhultet, utan sprang i mina lätta skor som blev genomsura på vägen.

Trots allt detta var det jätteskönt att komma ut och springa, och nu mår jag som en kung. Passet avslutades med 20 minuter stretching och lite avkylning av benen medelst iskall dusch. Fantastiskt vad kroppen anpassar sig - i tisdags gjorde det ont att duscha så kallt, idag var det inte alls farligt.

Inga kommentarer: