tisdag, november 28, 2006

Distans, 9.7 km @ 4:51

Jösses vad lätt det var idag då. Stressade hem vid elvatiden och kastade på mig kläder och skor. Jag märkte direkt att pulsen var lägre än vad den brukar och nog gick passet snabbare idag än förra veckan med lägre puls (10 s/km snabbare). Vad detta beror på? Själv gissar jag på en kombination av superkompensation från helgens långpass, att jag haft en infektion som inte riktigt brutit ut och nu släppt samt att jag inte drack kaffe på morgonen / förmiddagen. Andningen var lite lättare än förra veckan, men det märktes framför allt på pulsen, vilket kanske talar för kaffe-teorin?

Nåväl, passet avslutades med 20 minuter stretching och en kall dusch innan det var stress tillbaka till jobbet för att hålla möte. Pulsen slutade på 153/161 (mot förra veckans 154/163). Detaljer finns på Motionbased. Sträckan är samma som förra tisdagen, men Forerunnern mätte 70 meter kortare idag.

Inga kommentarer: