söndag, november 26, 2006

Långpass, 18.8 km @ 5:00

Hade på förhand räknat ut att jag behövde ett långpass på 18.6 km för att nå upp till veckans mål på 55 km. Passet var planerat att gå runt S. Bergundasjön (i vanlig ordning) med en extra sniska i Bokhultet. När jag närmade mig avfart till Växjösjön ändrade jag mig dock och valde att inte springa i Bokhultet (vilket jag gör 4-5 gånger i veckan). Efter lite snabb huvudräkning insåg jag att det kunde bli en ganska lagom tur att ta ett varv runt Växjösjön istället.

Passet kändes bra hela vägen, men det blev avsevärt jobbigare på asfalten och jag hade svårt att hitta ett bra steg. Jag har inte haft några långa långpass på länge (+20 km), så det kan säkert delvis bero på detta. Man ser även på pulskurvan att det blev tyngre mot slutet.

Pulsen landade på 155/165 och passet avslutades med 15 minuter stretch och en lång, kall dusch. Detaljer finns på Motionbased.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ah- Växjösjön, those memories comes rushing back...

Henrik Hallberg sa...

Lite bra eller bara dåligt?

Unknown sa...

Njäe... tycker det var en fin runda att springa, att jag var kass kan väl inte Växsjösjön hjälpa. Ska nog utkräva revansch nästa år...