torsdag, november 23, 2006

Distans, 7.7 km @ 5:04

Återhämtningsfart idag, eftersom jag är lite sliten sen gårdagens tröskelträning. Inget dramatiskt att tillägga. Nu när jag avrapporterar kom jag på att jag skulle kört lite bålstyrka efter passet också. Detta glömde jag dock, så jag får försöka lägga in det ikväll eller på lördag.

Pulsen var 152/165 och passet avslutades med 20 minuter stretching och en kall dusch. Även detta pass hamnade på Motionbased.

Uppdatering: Det blev tio minuter bålstyrka på kvällen också!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hola kkhjanen!

Får man fråga vad du kör för bålstyrka?

/Hösäcken, aka Grobert

Henrik Hallberg sa...

När jag går på gymmet (en gång i veckan, då lite elliptical eller motionscykel) brukar jag köra sit-ups på en sån där bräda man fäster/lutar mot en ribbstol direkt följt av den statiska övningen där man står såsom vid push-ups, men på armbågarna. Igår körde jag bara lite vanliga sit-ups, liggande cykling och den statiska övningen hemma. Ryggen är jag notoriskt dålig på att träna, tyvärr.

Vill du ha lite inspiration kan du prova följande program: http://www.bodybuildingforyou.com/training-fitness/8-minute-abs-workout.htm . Ett tips är att börja med hälften av föreslaget antal reps, för det är ganska tungt! Du får bortse från de irriterande glättiga beskrivningarna.

PS

Namnet är egentligen kkhjaHen (HJAlmarsson HENrik), men det är inte hela världen. Hade jag vetat att jag skulle bli så här aktiv hade jag nog valt ett mer lätthanterligt nickname! :D

DS