söndag, november 12, 2006

Långpass, 18,1 km @ 4:53

Lämnade pulsklockan hemma idag för att kunna njuta av lite kravlös löpning. Långpasset gick i vanlig ordning runt södra Bergundasjön, idag med en lite extrasväng i Bokhultet. Då jag kände mig lite rastlös, fick mp3-spelaren följa med ut med lite pod-sändningar från SR på.

Sex kilometer in tycker jag att det låter konstigare och konstigare ur mp3-spelaren. Till slut tar jag av mig hörlurarna och blir en aning överaskad när jag inser att jag har fem militära (civilförsvaret?) bandvagnar som låter och håller på att köra ikapp mig. De var visst ute på nån övning och körde sönder grusvägarna.

Ingen dramatik på passet som avslutades med 20 min stretching framför reprisen av "Bonde söker fru" (hustruns val, inte mitt) och en kall dusch.

Inga kommentarer: