onsdag, januari 10, 2007

Distans, 7.7 km @ 4:59 och läkarbesök

Samma runda som i måndags, fast baklänges (den är mycket lättare åt detta hållet av någon anledning?!). Pulsen var bättre idag och jag höll skaplig fart i regnet. Benet ömmar lite, men inget som hindrar mig (ännu, peppar peppar). 156/170 i puls.

Var hos läkaren på morgonen och kollade upp halsen, som jag har lite ont i när jag vaknar. Han konstaterade att mandlarna var lite stora och kunde vara boven i dramat, men även att jag hade de bakterier som orsakar halsfluss i svalget. Tydligen kan man ha det utan att vara sjuk, så han kunde inte ge ett 100%-igt besked. Han lät mig välja huruvida jag skulle få antibiotika eller inte, men eftersom han inte var säker på att det skulle hjälpa lät jag bli. Jag fick i alla fall hans välsignelse att träna, bara jag inte kör max förrän jag känner mig helt bra.

2 kommentarer:

Masse sa...

Jag brukar också vända på mina rundor för jag inbillar mig att ena hållet är lättare. Det har gått så långt att jag har två personbästa på rundan... En medurs och en moturs... man är väl lite vrickad :-)

/MGK

Henrik Hallberg sa...

Haha, det var ambitiöst! :D I vissa fall kan det dock vara motiverat, tex Comrades.