tisdag, december 19, 2006

Time trial 5 km med PB - 18:19

Dagens pass blev en time trial på 5 km runt Växjösjön. Syftet med detta var dels att testa formen inför Sylvesterloppet, men även för att få lite självförtroende kring förmågan att hålla hög fart en längre stund. Använde GF305:an för att hålla tempo, vilket funkade bra. Denna kommer jag att använda även på SL.

Resultatet blev 18:19 på 5km (3:40/km), en PB-putsning på 9 sekunder. Detta gör att jag tror mig kunna hålla 3:51/km i 10k om en och en halv vecka. Jag är jättenöjd, inte minst med tanke på att jag bara kört tröskelträning vad gäller fart på ett tag. Självförtroendet mådde verkligen prima av detta!

Pulsen bidde 183/191, med sista kilometern 189/191 (lite flåsigt blev det allt)! Till detta kom 4.7 kilometer upp- och nedjogg. Detaljer finns på Motionbased.

Inga kommentarer: