torsdag, december 21, 2006

Alternativträning

Två dagars ofrivillig löpvila sätter sina spår! Jag misstänker att jag drog på mig en liten bristning, eller nåt liknande, efter tisdagens testlopp. Bakre låret ömmar på vänster ben, men eftersom jag inte hittar några knutor eller annat kanske det finns hopp. Killen i receptionen på gymmet tyckte dock att jag skulle löpvila nån vecka, styrketräna lätt (utan smärta) och cykla / vattenlöpa lite. Hans teori lutade dessutom mer åt kramp pga överbelastning eller kanske rent av vatten- / salt-brist. Jag har precis slickat i mig lite salt för att se om det hjälper! :D

Nåväl, jag satt på en motionscykel och svettades av mig lite i 20 minuter och körde lite halvhjärtade sit-ups idag i alla fall. Saknar verkligen att springa (trots att det bara gått två dagar), men är samtidigt stolt över mig själv att jag lyssnar på kroppen!

Inga kommentarer: