torsdag, december 07, 2006

Snabbdistans, 7 km @ 3:59

Hade tydliga känningar efter gårdagens after work, detta iform av huvudvärk och en allmän känsla av bräcklighet. Nog funderade jag på att ersätta dagens inplanerade snabbdistans med en lätt jogg, men är huvudet dumt får kroppen lida.

Körde min vanliga mil-runda och klockade av ett "lap" efter 1.5 kilometer. Härefter blev det en bra tur på leriga stigar i Bokhultet. I vanlig ordning ser jag efteråt att jag förmodligen springer aningen för fort på mina tröskelpass. Förmodligen måste det till en ordentlig dos självbehärskning.

Förutom huvudpasset tillkom 2.8 km upp- och nedjogg. Pulsen totalt slutade på 168/184, och på huvudpasset var densamma 176/184. Pulsen bör inte ligga över 180 (92% av HRmax) vilket den t.ex. gjorde i genomsnitt på sjätte kilometern. Nog blir jag lite tvivlande när jag tänker på att jag siktar på att springa i 3:51 i ytterligare tre kilometer om tre veckor. Jag tänker inte släppa detta mål utan strid i vilket fall! Detaljer finns på Motionbased.

Just det - jag känner mig lite risig också, typ åt det febriga hållet (mer än bara bakfylla). Håll tummarna för mig att jag inte blir sjuk!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul det där med bakfyllelöpning - har försökt tillämpa det förr, och träningsmässigt har det väl vart sådär men det brukar va bra mot själva bakistillståndet. För dig verkar det ju ha funkat bra i bägge avseendena... :-)