tisdag, december 05, 2006

Distans, 8.5 km @ 4:59

Kundbesök även idag, så det fick vackert bli morgonjogg. Upp 0630, på med kläderna och ut i mörkret. Det var länge sen jag sprang en morgonjogg nu och visst var det kantigt! Tog mig i vilket fall runt Växjösjön och nog var det härligt med en ordentlig frukost efteråt! Puls 155/169 och detaljer på Motionbased.

På kvällen var det dags att lösa in en födelsedagspresent från hustrun: massage! Det var en mjuk och avslappnande massage snarare än en djupgående, men det var nog tillräckligt så här första gången. Efter massagen fick jag några råd av massören: jag behöver stärka upp insidan av låren, stretcha och styrketräna vaderna (som är stela och starka på insidan men lite klenare på utsidan, troligen en följd av min pronation) samt att jag verkar ha en lätt bristning i baksidan på höger lår. Bristningen kan säkert förklara varför jag känner mig stelare i höger ben när jag springer. Eventuellt fick jag denna under sista kilometrarna på S:t Eriksloppet, när jag fick slita för varenda meter!

Inga kommentarer: