fredag, april 20, 2007

Inför morgondagens Lerumslopp

I tisdags vaknade jag med förkylningskänslor och har sedan dess kört helvila. Jag har aldrig testar fyra dagars helvila innan ett lopp, det ska bli spännande att se hur detta påverkar resultatet. Morgondagens största orosmoln är att hamstrings börjar bråka med mig, jag hoppas att jag har vett nog att slå av på farten om jag känner av skadan.

Tidsmålen för loppet är:

40:00 - Ok
39:14 - Nöjd
38:30 - Halleluja!

Taktiken är att passera 5 km på 19:45 - 20:15 och sedan falla fritt i nedförsbackarna. Fokus på avslappning tills krönet vid 5.3 km är nått. Kommer nog att köra utan pulsbälte imorgon, vill inte ha något som trycker över bröstet.

Känslan just nu är ganska lugn. Jag har ätit lite tokigt idag och är knappast laddad, men hoppas ändå kunna gräva fram lite j***ar-anamma imorgon!

Inga kommentarer: